Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Overlijden Joannes Lamers uit Lottum


Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Ik ben op zoek naar de overlijdensdatum van Joannes Lamers. Hij is geboren op 14-05-1811 te Grubbenvorst (ouders Petrus Joannes Lamers en Aldegundis Smits).

Joannes Lamers trouwt op 30-05-1840 in Broekhuizen met Antonetta Wijnen (Broekhuizen 13-05-1807 - Lottum 17-01-1876).

Hij was van beroep koopman. Volgens de bevolkingsregister 1880-1900 van Grubbenvorst is hij op 27-12-1885 (vertrokken naar Depere (De Pere?) Noord Amerika.

Deze plaats valt onder Brown County. In deze streek zijn blijkbaar veel Nederlanders neergestreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Het gaat om De Pere, Brown, Wisconsin.

In Ancestry staat een stamboom uitgewerkt, een geschat geboortejaar van 1815, geen overlijden van Joannes (John).

Daarin staat wel zijn in Nederland overleden echtgenote Antonetta Wijnen genoemd (de samensteller heeft haar overlijden niet gevonden) en zal niet wetebn dat Joannes ook naar Wisconsin is gekomen.

Wil je alleen het overlijden van Joannes of wil je meer gegevens?

Er is een zoon Peter Renerus Lamers, volgens deze gegevens geboren te Grubbenvorst 29-06-1849, overleden 12-02-1918 te Rudolph, Wood, Wisconsin.

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

Peter kwam op 24-06-1872 naar Amerika, dus ruim voor zijn vader en nog voor het overlijden van zijn moeder.

Van Peter zijn de gegevens van het huwelijk met een Belgische, een jaar na aankomst te Brown, en hun 7 kinderen uitgewerkt.

De samensteller is familie van een van de dochters (vernoemd naar haar grootmoeder).

Als je wilt kan ik je de details geven die daar staan en/of in contact brengen met hem.

Stuur dan een email naar het speciale emailadres dat het StamboomVragenForum hier voor heeft  eqtlhj.png zodat ik jouw emailadres weet; zet er even bij als je dit ook wilt laten weten aan de samensteller zodat jullie zelf gegevens kunnen uitwisselen.

Verder vond ik de census 1895 De Pere, Brown, Wisconsin met de naam John Lammers als hoofd van het gezin, bestaande uit 3 mannen en 4 vrouwen (geen details)

Er is een berichtensite

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

waar iemand de overlijdens kan nazien voor Brown, Wisconsin. Misschien dat daar die vraag gesteld kan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

oef, dat wordt moeilijk, er is nog een John Lamers in De Pere ?

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ludmilla, bedankt voor het meedenken.

Met de eerste Jan Lamers zit je goed. Uit het huwelijk van Joannes en Antonetta heb ik de volgende kinderen:

Hubertus Lamers (geboren Grubbenvorst 12-04-1841 – Grubbenvorst 19-08-1842)

In de overlijdensakte wordt hij vermeld als Gijsbertus Lamers oud 1 jaar en 4 maanden.

Peter Renerus Lamers (Grubbenvorst 29-06-1843 – overlijden onbekend)

Op 14 april 1864 uit Grubbenvorst vertrokken naar Oost Brabant en komt 19 april 1965 terug naar Grubbenvorst. Als beroep wordt verver vermeld. Op 2 juli 1868 vertrekt hij naar Walbeck (Pruisen)

Geboortejaar is 1843 en niet 1849.

Gerard Hubert Lamers (Grubbenvorst 26-02-1846 – Lottum 17-04-1917)

Trouwt op 09-05-1876 met Hendrina Smits uit Lottum . Hij was van beroep koopman. Blijkbaar heeft hij de woning van oom Johannes Theodorus Lamers overgenomen (overleden in 1865).

Aldegonda Hubertina Lamers (Grubbenvorst 16-05-1850 – Lottum 09-12-1886)

Trouwt op 17-11-1876 met Gerard Basten uit Venray. Aldegonda en Gerard zijn blijven wonen in de woning van de ouders van Joannes Lamers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...