Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Wat is er met Genlias? Is het al voorbij?


Gast Masje II

Recommended Posts

Kan op dit moment niet meer in met www.genlias.nl .

Men kan alleen op Genlias met:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

De letters WWW mogen er NIET voor.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Het is weliswaar al diep in de nacht. Op dit moment werkt bij mij in elk geval Genlias als normaal www.genlias.nl

Misschien tijdelijke storing?

Groetend - Robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik heb geen problemen met www.genlias.nl, hebben jullie de bewegende tekst gezien:

Genlias blijft langer beschikbaar. Tot 1 januari 2013, daarna neemt WieWasWie het over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumleden Groep

Op dit moment lijkt eenvoudig zoeken op GenLias niet mogelijk te zijn? Er komen geen zoekresultaten terug nadat ik een zoekopdracht heb gegeven.

Weet iemand meer hierover? Het is ook nog 1 januari 2013. Daarbij komt dat Wie-is-wie nog steeds beperkte resultaten geeft; weliswaar op dit moment meer dan GenLias.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Genlias is denk ik even een tukje doen...

Dat wiewaswie meer resultaten geeft, kan zijn. Maar zijn het ook resultaten waar je wat aan hebt?

Net weer even een proefje gedaan, door te zoeken op de Vietnamese naam Ng. Die vraag levert wel veel antwoorden op, maar wat ik met een resultaat als Catherina Annelüng aan moet? Kennelijk zoekt het systeem nu op "bevat", want ook namen als Boïng, Hüsung en Hoïng komen in d vindlijst voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bedankt voor de reactie; ik bedoel niet te zeggen dat Wie-is-wie meer/betere resultaten geeft, op dit moment met een slapend GenLias wordt er niets gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

De database van Genlias is leeg, je vind daar niets meer, zou toch tot 1-1-2013 in de lucht blijven??

Dan maar naar WieWasWie, helaas veel minder gegevens per zoekslag, b.v. bij huwelijksakte geen leeftijden en geboorteplaats bruid en bruidegom, dus niet mogelijk het geboortejaar te bepalen, bij de overlijdensakte idem, geen leeftijd bij overlijden, komt nog eens bij dat het invullen veel omslachtiger is dan bij Genlias, ik denk dat het de bedoeling is dat we geld gaan neer tellen voor wat gegevens.

Ik ben niet blij met deze ontwikkelingen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik dit probleem ook elders gehoord via Seniorenweb, merkte toen zelf ook dat je niet zoeken kan.

Genlias IS er wel, maar zou hij er nu al mee ophouden.

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smiley-signs028.gif" alt="He_9">

We wachten maar af of het morgen weer mogelijk is.

Ik ben wel blij dat er via sommige archieven wat te zoeken valt.

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

vriendelijke groeten,

Charlotta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Heb je de lichtkrant op Genlias gezien, er nu niet meer dat hij tot 1-1-2013 in lucht blijft, maar tot 1-11-2012 ! Gisterenavond werkte hij nog. Dus de stekker is er uitgetrokken, dus jammer dan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste allemaal,

Om de nieuwe ontwikkelingen in de titel van dit onderwerp beter te laten uitkomen, heb ik die gewijzigd.

Mijn pogingen om Genlias een e-mail te sturen zijn gestrand in de volgende foutmeldingen:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

en

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Ga er alsnog van uit dat er bij het werken aan de site het een en ander is fout gegaan en we vanaf maandag nog een paar weken gebruik mogen maken van het vertrouwde Genlias.

Misschien is de WieWasWie site bezig met het binnenhalen van de gegevens van Genlias?

Hoe dan ook als het zo toch mocht aflopen is dat wel bitter, zelfs de laatste paar weken zijn ons dan niet gegund.

Met een genealogische groet,

sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Via Twitter bericht ontvangen van CBG, zij zijn niet de beheerder van Genlias maar ze hebben de beheerder van Genlias laten weten dat er een technische storing is......

Tjonge, en nu al is er een gevoel van onmacht en leegte....hoe zal dat zijn op 1 januari?

Voldoende alternatieven

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_knipoog3.gif" alt="$">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Ludmilla,

Bedankt voor het ondernemen van deze actie!

Heel fijn dat het, nog even helaas, weer werkt!

Zou zelf nooit aan het CBG gedacht hebben.

Met een genealogische groet,

sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ben wel erg benieuwd hoe de laatste twee weken zullen verlopen!

En de huwelijken van Amsterdam staan ook nog steeds niet op WWW &^^

Groetjes,

Lily

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat gebeurt er toch allemaal bij Genlias. Om 12:34 uur weer niets op te vragen.

Zijn ze al aan het afbouwen? En waar blijft WWW met haar beloftes?

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Wat gebeurt er toch allemaal bij Genlias. Om 12:34 uur weer niets op te vragen.

Zijn ze al aan het afbouwen? En waar blijft WWW met haar beloftes?

mvg, Masje II

Je krijgt wel een overzicht van de personen, maar klik je erop dan krijg je de boodschap: Er is een fout opgetreden.

Vervelend hoor :-(

Groetjes,

Lily

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo allemaal,

Er is zeker van alles aan de hand en dit kan niet zo maar een storing zijn.

Ook ik vrees dat Genlias mogelijk al aan het afbouwen is.

Wel een lijst met namen, maar niet te zoeken door de eerder vermelde foutmelding.

Alles maar lijdzaam afwachten?

groetjes,

Charlotta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Genlias toont momenteel wel de resultaten maar als ik de details wil opvragen dan krijg ik de melding Er is een fout opgetreden.

Willen ze ons op deze manier dwingen om gebruik te maken van wiewaswie? 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_angry9.gif" alt="-00">

wiewaswie kan nog lang niet tippen aan Genlias. Wiewaswie toont geen aktenummers (wel archiefnummers) en de datum is in mijn programma (Pro-Gen)  niet te plakken (alternatief is overtypen).

Ook de eenvoudige manier van invoeren van Genlias is bij Wiewaswie nog ver te zoeken. 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_pulling_hair.gif" alt="default_pulling_hair.gif">

Ik heb de indruk dat het CBG niet echt luistert naar de gebruikers maar hun eigen wijsheid willen doorvoeren. Resultaat is een draak van een site die niet echt uitnodigend werkt. Als ik de mogelijkheid heb om op een "lokale site" te zoeken doe ik dat. 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_ashamed0002.gif" alt="A9!">

Of de gemeenten/provincies hebben betere programmeurs ingehuurd of ze luisteren beter naar de gebruikers. 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_clap_clap.gif" alt="B-5">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Het gaat nog "leuk" worden met wiewaswie.

2 namen ingevuld in genlias met als resultaat 24 treffers. Dezelfde namen ingevoerd in wiewaswie. Resultaat o treffers.

En moeten wij straks gaan betalen voor dit wanproduct?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@ Hypo,

Je schrijft: "Ik heb de indruk dat het CBG niet echt luistert naar de gebruikers maar hun eigen wijsheid willen doorvoeren."

Ik heb zelf de indruk dat het CBG is opgescheept met een onvoldragen systeem, en dat men probeert met het weinige geld dat nog over is de boel acceptabel te maken.

Ik wil een zinsnede uit een brief van het CBG aanhalen: "het bestaande budget, bijeengebracht door de deelnemers van WieWasWie is onvoldoende om de verdere doorontwikkeling en exploitatie te financieren. Daarom zijn we genoodzaakt ook een bijdrage van de gebruikers te vragen. Dat zal dan met name gelden voor  'uitgebreid zoeken' .

met vriendelijke groet,

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Tsja,

Het is natuurlijk ook heel erg moeilijk om een voldragen systeem af te leveren als ja daar maar 5 jaar de tijd voor krijgt....

Sombere groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bart,

Als het zo slecht gesteld is met het budget van het CBG dan vraag ik mij af waarom ze het avontuur zijn aangegaan. Als ik als organisatie er zelf niet achter sta of er geen vertrouwen in heb begin ik er niet aan.

Als je ergens geld voor vraagt zul je ook wat moeten kunnen leveren.

Ik vraag me af waarom genlias moet stoppen. In wiewaswie zitten minder archiefinstellingen dan genlias dus kunnen ze minder content aanbieden. En dan moet er ook nog voor betaald worden.

Het lijkt me niet dat de kosten dermate hoog zijn dat genlias niet kan blijven bestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hypo,

Volgens mij ontvangt het CBG standaard subsidie.

Ik lees in een nieuwsbrief van het CBG: het overnemen van het beheer over WieWasWie  (omdat het project dreigde te stranden)  is ons ook gevraagd in de subsidiebeschikking.

Ik kan noch voor noch tegen het CBG pleiten (wel tegen WWW), maar als ik de uitbreiding van taken zie die het CBG op zich heeft genomen (beheer delen van het Nationaal Archief, WWW) dan zul je je organisatie er ook op moeten gaan aanpassen. Hetgeen geld en tijd kost. Ik zie het somber in.

met vriendelijke groet, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

DrenLias idem dito....wel gegevens maar alleen de 1e zoekpagina is te bekijken, de 2e blijft blanco..!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Begrijpelijk is dat een kleine storing hier gemeld wordt maar het heeft geen zin om over Genlias nog iets te schrijven, het zal niets veranderen.

Het is voorbij.

Het is overduidelijk dat de site Genlias en daarmee de samenwerkende bestanden, een laatste stuiptrekking heeft.

Over 1 week en 5 dagen is het definitief over en uit.

We zullen nu afscheid nemen van een tijdperk en over moeten stappen op www of een van de andere sites die er zijn, zoals www.archieven.nl en www.genver.nl

Sterkte allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...