Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

250 kerken open in Friesland van 3 juli tot en met 11 september


Maikel Galama

Recommended Posts

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi allemaal,

vanaf het begin doe ik mee aan het fenomeem ''Tsjerkepaad''.

Op zaterdagmiddag van 3 juli tot en met 11 september van 13.30 uur tot 17.00 uur zijn 250 kerken open in Friesland, meerdere zaterdagen bezoek ik dan de kerken, op zoek naar grafstenen of andere bijzonderheden.

Vaak samen met mede genealogen of in geschiedenis geinteresseerde kennissen.

En voor de smulpapen: de dagen eindigen steevast met een lekker etentje.............

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_frites.gif" alt="%%3">

Wil je ook eens aan dit fenomeen proeven ?

Kijk dan op de totaal vernieuwde website:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Ik vermoed overigens dat de site nog in bewerking is omdat een korte beschrijvng per kerk nog ontbreekt.

Hou het dus in de gaten, als je tenminste geinteresseerd bent.

Groetjes, Maikel

En nog wat info van de site:

Friesland heeft een groot aantal prachtige kerken die fier een eenheid vormen met het mooie Friese landschap. De kerken zijn open om aan de Friezen, de Nederlanders en bezoekers uit het buitenland te laten zien hoe mooi dat is. Ook wordt er, voor degenen die daar prijs op stellen, gelegenheid geboden tot rust en bezinning en een gesprek. Bij de kerken wordt u gastvrij ontvangen en vaak worden er allerlei activiteiten georganiseerd (rondleidingen, muziek, tentoonstellingen etc. etc.). Zie op deze website bij 'Activiteiten'.

De kerken die open zijn staan vermeld in een folder die verkrijgbaar is bij veel recreatiebedrijven en de VVV's en TIP's. Tevens worden afwijkende openingstijden vermeld.

Meer over de kerken zelf (o.m. een beschrijving van de kerk en een opsomming van bijzonderheden) is te vinden in de Tsjerkepaadgids die voor 1 euro te verkrijgen is bij de deelnemende kerken en de VVV''s en de TIP's.

U bent van harte welkom!

Stichting Tsjerkepaad / Kerngroep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...