Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Gezocht: huwelijksakte Olboeter x Hinse


fjbakker

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Gezocht huwelijksakte Robert Olboeter * 29-12-1849 in Stralsund, met Georgine Christine Hinse * 20-10-1852 in Amsterdam. Hun oudste zoon, Robert John, is geboren op 30-12-1878 in London, Engeland. Een registratie op woonadres in Amsterdam (Stadsarchief, bevolkingsregisters 1874-1893) vermeld een huwelijk op 17-10-1878. Waar is echter onbekend. ik loop hopeloos vast. Wie kan mij helpen?

Frans J. Bakker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Zoon Robert John wordt dus een kleine twee maanden na het huwelijk van zijn ouders geboren in Londen. Gezien de twee maanden voor de geboorte zou je denken dat het huwelijk ook in Londen zou hebben plaatgsgevonden. Dat huwelijk zal niet in Amsterdam zijn geweest want in het bevolkingsregister dat je hebt ingezien, staat dat Ludwig Robert in Amsterdam wordt ingeschreven, komend uit Londen per 6-1-1880 en nog geen maand later op 1-2-1880 wordt hun dochter Maria Catharina in Amsterdam geboren. Mw Olboeter-Hinse reisde dus hoogzwanger.

In de jaartafel 1878 en op de datum van huwelijken Amsterdam komt het ook niet voor.

Er is een gezinskaart van Robert, er staat geen huwelijk en op de persoonskaart van Georgine Christine Hinse, ook daar geen huwelijk genoemd. Ik heb hem hier gezet

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Het huwelijk heb ik dus NIET gevonden. 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_anyone.gif" alt="A_9">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dag Ludmilla,

dank voor je bijdrage. Ik vermoed al jaren dat het huwelijk in Londen is gesloten, maar heb na 2 dagen spitten in de archieven aldaar niets kunnen vinden. Robert Olboeter wordt in het Bevolkingsregister inderdaad gemeld als Ludwig Robert, en op andere plaatsen ook wel als Robert Rudolph. Overigens heb ik ook zijn geboorteakte/doopinschrijving in Stralsund nog niet kunnen vinden. Ik heb de jaartafels huwelijken van 1875 tot 1882 doorgespit, niets gevonden. In het Vreemdelingenregister Amsterdam 1880 komt Robert ook voor, en wel vanaf 2-1-1880. Alle nabestaanden in Nederland zijn mij bekend, maar nergens heb ik een aanknopingspunt gevonden.

Hartelijke groet,

Frans J. Bakker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Voor zijn geboorte/doop kun je misschien een briefje schrijven naar deze mevrouw

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...