Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Overlijden gezocht: Albert van Hettinga + Adelheid Gerhardine van Senden (Rysum)


Maikel Galama

Recommended Posts

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi allemaal,

ik zoek o.a. het overlijden van Albert Meenen van Hettinga (geboren 23-01-1870 te Wybelsum - Oost Friesland) en Adelheid Gerhardine van Senden (geboren 05-11-1876 te Rysum).

Het echtpaar trouwde op 29-04-1898 te Rysum en kreeg in Rysum een zestal kinderen waarvan de meeste jong overleden, de laatste in 1908.

Daarna ontbreekt ieder spoor.

Wie lukt het wel een spoor te vinden ?

Of zelfs het overlijden ?

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Je kent waarschijnlijk het parenteel van Hinderk Wessels ?

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Bij drie van de zes kinderen staat daar geen overlijden.

Er zouden dus nakomelingen kunnen zijn.

Tenzij jij andere gegevens hebt.

Méér dan 60 Hettinga's in het Duitse telefoonboek...maar dat weet je waarschijnlijk óók...

En een belangrijk deel daarvan in Oost-Friesland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi Mantegna,

het parenteel van Hinderk Wessels is mij bekend, het is vrijwel de eerste site die je tegenkomt als je via Google op zoek gaat naar sporen van dit ''van Hettinga'' gezin.

De genoemde gegevens komen grotendeels uit de OSB boeken van Ost-Friesland.

En het klopt, er zijn drie zonen waarvan het overlijden niet genoemd wordt: Ufko Andreas, Meene Alberts en Anton Siegfried van Hettinga.

Ga je daar via Google op zoeken dan lijkt het in de richting van een spaanstalig land te gaan, misschien Zuid Amerika ?

Verder kom ik daar overigens niet mee.

Dat er in het Duitse telefoonboek veel ''van Hettinga's'' staan is mij inderdaad bekend, ook dat het zich concentreert rond Emden in Oost Friesland.

Daar begon het lang geleden, in het dorp Larrelt vlakbij Emden wemelt het al heel lang van de ''van Hettinga's, met enkele daarvan heb ik inmiddels kontakt.

Op de begraafplaatsen van Rysum en Wybelsum heb ik jaren geleden foto's gemaakt, van het nu door mij gezochte gezin heb ik helaas geen sporen gezien.

De kans dat ze naar elders zijn vertrokken acht ik dan ook zeer groot.

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...