Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Zoek echtgenote van PEERAER Franciscus ° Minderhout


eleni

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Beste groepsgenoten,

Met deze wou ik vragen of er iemand mij kan helpen : ik zoek de naam van de echtgenote en eventuele kinderen van PEERAER Franciscus geboren op 18 februari 1878 te Minderhout (Hoogstraten) zoon van Peeraer Carolus X Brosens Joanna.

Wonend in Frankrijk is het mij onmogelijk opzoekingen ter plaatse te doen.

Op voorbaat dank aan de persoon die mij kan helpen of tips kan geven...

In afwachting met vriendelijke groeten,

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smile9.gif" alt="%tt">

eleni,

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Jan Clavaux

Beste Eleni,

een vraagje:

waarom denk je, dat hij getrouwd is geweest?

Dat helpt bij het zoeken.

Vriendelijke groeten, Jan.

P.S. In Minderhout is alleen zijn geboortedatum vermeld:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Jan Clavaux

Beste Eleni,

Er is een speciaal forum voor Hoogstraten en omgeving.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Beste Jan,

Hartelijk dank voor je reactie op mijn hulp oproep ...

Mijn grootmoeder noemde Peeraer Helena Stephania dochter van Peeraer Franciscus, hoefsmid ° -/+ 1878 X Geeraerts Joanna Clothildis ... daar ik niets vind over mijn grootouders (Antwerpen Rijksarchief en andere) zoek ik overal waar het mogelijk is

om de goede Peeraer Franciscus te vinden ...

Dank voor de links.

Wens je een goed weekeinde.

Met vriendelijke groeten,

Eleni

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Eleni,

Als ik het dus goed begrijp zijn je grootouders: Helena Stephania Peeraer en Guilielmus Josephus de Vries en ben je op zoek naar de echtgenote van Franciscus Peeraer, je overgrootmoeder dus. Echter je stelt in je laatste bericht dat je grootmoeder een dochter was van Franciscus, welke gehuwd was met Joanna Clothildis Geeraerts. Ik vind het een beetje verwarrend waarom je dus nog op zoek bent als je de gegevens reeds bezit. Of begrijp ik je berichtgeving verkeerd? Ik neem aan dat je Helena bent welke in het andere forum in juli 2011 dezelfde vraag stelde. Ik maak hiernaartoe even de volgende link om een onnodige zoektocht te starten naar gegevens welke reeds bekend zijn.

Waaronder gegevens geplaatst door Michel Peeraer:

Peeraer Helene Stephania geboren op 17/12/1898 te Aartselaar.

Gehuwd op 04/11/1922 te Antwerpen met Guilielmus Josephus De Vries.

Haar moeder was Joanna Clothildis Geeraerts, geboren op 17/01/1875 te Aartselaar.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Melding te Aartselaar:

Geb. 17-01-1875 (aktenr. 1875-03)

Joanna Clothildis Geeraerts, dr.v. Joannes Ludovicus Geeraerts en Rosalia Genijn.

zie:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Groetend - Robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Beste groepsgenoten,

Hallo Jan en Robert,

Sorry als dit alles verwarrend is ... mijn Nederlands is niet meer perfect.

Zal proberen duidelijker te zijn.

De gegevens die ik heb en ken zijn de geboorteaktes en trouwakte van mijn grootouders :

Peeraer Helena Stephania ° Aartselaar 17/12/1898, gehuwd te Antwerpen 04/11/1922 met De Vries

Guilielmus Josephus ° Antwerpen 04/08/1888.

Via deze aktes heb ik de namen van de ouders Peeraer Franciscus, hoefsmid, ° Antwerpen 22 jaar X

Geeraerts Joanna Clothildis ° Aartselaar 17/01/1875 ... verder ken ik alle voorouders van Geeraerts ...

Wat mij ontbreekt zijn de gegevens van Peeraer Franciscus, het archief van Aartselaar heeft niets over hem, via het Rijksarchief van België niets gevonden ... daarom mijn vraag of er iemand gegevens heeft over de persoon Peeraer Franciscus ° Minderhout op 18/02/1878 --- is hij mijn overgrootvader ??

Met dank voor uw aandacht en hulp,

eleni (Hélène)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dag Eleni,

Van Minderhout staat een overzicht van de BS 1796-1900 online, daar kom ik de naam Peeraer vaak tegen, maar niet Franciscus Peeraer?

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Heel misschien kan dit een aanwijzing zijn, uitgaande van de achternaam en dat het beroep misschien van vader op zoon wordt doorgegeven:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

"1881: .... ; Josephus Peeraer, smid, 61 jaar en Franciscus Peeraer, smid, 24 jaar, beiden te Wortel"

(met de mogelijkheid dat "Peeraer Franciscus, hoefsmid" een zoon van deze "Franciscus, smid, 24jr" is?)

Groeten, Monique

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Eleni en anderen,

Hoogstraten, Minderhout en Wortel behoren tot dezelfde gemeente, is het mogelijk dat de geboorte van je overgrootvader in Hoogstraten is geregistreerd? Op de website waarvan Jan al het forum noemde,

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

is in principe ook de burgerlijke stand van Hoogstraten online te raadplegen, via

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Helaas krijg ik wanneer ik de documenten wil openen een bericht dat ze beschadigd zijn en niet gerepareerd kunnen worden. Onder het tabblad educatief staat een e-mailadres van het archief.

groeten van Jacqueline

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Beste forumgenoten,

Hallo Monique et Jacqueline,

Hartelijk dank voor jullie aandacht en hulp !!!

Ga de links nakijken of ik mijn grootouders Peeraer Franciscus X Geeraerts Joanna Clothildis daar in terug vind ... Indien possitief laat ik iets weten.

Ik wens ieder een aangenaam en zonnig week einde ...

eleni

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Jan Clavaux

Beste Eleni,

staat in de huwelijksakte uit Antwerpen van 4-11-1922 vermeld,

of Franciscus Peeraers dan nog leeft?

1. Als hij nog leeft, staan zijn geboortedatum en -plaats in het bevolkingsregister.

2. Als hij overleden is, staan deze gegevens in zijn overlijdensakte. Deze is te vinden door het raadplegen van de huwelijksbijlagen uit 1922.

Waar in België de betreffende registers en akten worden bewaard is mij niet bekend.

vriendelijke groeten, Jan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Het probleem welk Jacqueline aanhaalde gisteren bij de vermelding van de burgerlijke stand Hoogstraten van de beschadigde pdf bestanden kreeg ik dezelfde melding.

Echter indien je bijv. aanklikt op de regel: Overlijdens-, geboorte en trouwakten van de gemeente Hoogstraten - ( MB, pdf) - 1876 - 1880 - pakt hij niet het laatste deeltje van de link. Even met je muis de gehele regel markeren in het blauw en dan met de rechter-muisknop klikken op openen in nieuw tabblad, waarna de pdf perfect opent. Ik heb de gehele link van 1876-1880 doorgenomen, echter kan geen geboorte van Franciscus Peeraer of elke andere schrijfwijze terugvinden, ook niet op naam van zijn moeder Brosens.

Groetend - Robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Beste forumgenoten, Dag Jan, Robert, Monique en Jacqueline,

Ben nog steeds op zoek naar mijn overgrootvader Peeraer Franciscus.

Wat ik zoek zijn de huwelijksakte en eventuele samenstelling van het gezin van de persoon Peeraer Franciscus uit Minderhout

om zeker te zijn dat het wel degelijk om dezelfde persoon gaat ...

Heb ondertussen de geboorteakte verkregen, maar deze bewijst niet verder met wie hij gehuwd was ...

Wens ieder een fijne zondag,

eleni

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Beste Forumgenoten,

Mijn zoektocht naar Peeraer Franciscus is opgelost met hartelijk dank aan de persoon die mij daar mee heeft geholpen.

Hij is degelijk wel geboren te Antwerpen in 1876

Met dank aan Robert, Jan, Jacqueline en Monique voor hun hulp en aandacht !!

Met vriendelijke groeten en tot ziens,

Hélène

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...