Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Johannes ( Jan) van Boom * 1798 Utrecht


ansswart

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

In mijn stamboom is gedoopt Johannes ( Jan ) van Boom op 11-07-1798 in de Domkerk te Utrecht als zoon van Wouter 1759 - 1819 en Aletta van v/d Berg 1760 - 1810.

Volgens het Archief Eemland (digitaal) staat Johannes maart 1842 ingeschreven als Lidmaat 

van de Hervormde Gemeente Amersfoort.

Bij bijzonderheden staat vermeld: militair; in juni 1842 naar Ned. Indië, pag 282.

Mijn vraag is: Wat is hem daarna overkomen, zijn loopbaan, huwelijk/ kinderen, overlijden?

Ik weet niet precies waar en hoe verder te zoeken.

Alle hulp is welkom.

Ans Swart- van Boom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Masje II

Hallo Ans,

Probeer eens op deze sites

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dag Ans,

Zelf heb ik hier over mijn indische achtergrond de nodige aanknopingspunten gevonden:

www.kb.nl (o.a.  Kranten uit Nederlands-Indië)

Ik zie overigens bij www.cbg.nl ook het nodige (Oost-Indische Bronnen) maar dat is Johannes van Boom uit de periode: 1770 t/m 1776.

gr Monique

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik heb de regeringsalmanak Ned Indië 1815-1942 doorzocht en de DVD van de Indisch Genealogische vereninging maar helaas kan ik geen resultaten melden. Nu hoeft dat niet zo verwonderlijk te zijn omdat militairen in actieve dienst niet in de adresboeken vermeld worden.

Een zoektocht zou dus nu naar de stamboeken militairen van de KNIL moeten voeren. Helaas is daar weinig van on-line.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

De collectie ligt niet meer bij het Nationale Archief maar bij het CBG in Den Haag. Succes

Een enigszins verouderd document dat mogelijk toch nog enige aanknopingspunten kan bieden

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Een evt overlijden in Ned Indië heb ik ook niet gevonden

mvg-Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumleden Groep

Hallo Masje, Monique en Bart

Hartelijk bedankt voor jullie reactie op mijn oproepje inzake Johannes van Boom. Met jullie adviezen ga ik zeker iets doen. groetjes Ans Swart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...