Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Familie Carp- Hogezand


Spijkerboor

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Hallo Syl en Barth,

Bedankt voor de gegevens en de tips. We gaan weer verder

Groet

Spijkerboor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Geen huwelijk, maar misschien heb je hier toch wat aan:

In de Amsterdamse courant van 29-12-1810:

Heden overleed, na eene Bedlegering van vier Weken, myn waarde man, JAN WILLEM CARP, in den ouderdom van ruim 49 Jaren.

J. D. GESELSCHAP

Weduwe J. W. CARP

Sloten, den 27sten van Wintermaand 1810

In de Opregte Haarlemsche Courant 29-07-1854:

Heden den 24sten Julij 1854, overleed te Haarlem, in den ouderdom van bijna 80 jaren, Mevrouw de Wed. J. W. CARP – GESELSCHAP 

Eenige kennisgeving

Sylvia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Mocht het nog nodig zijn.

De trouw registers van de Joodse gemeenschap Amsterdam staan wel online, en zijn via de site die Bart gaf dutchjewry.org benaderbaar.

Directe link voor de Ashkenazi huwelijken is

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Voor Sepharadiem:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Ik heb de boeken waarvan deze site is afgeleid: "Trouwen in Mokum" mocht er je er niet uitkomen, kan ik altijd daar in kijken, maar tegenwoordig kijk ik zelf meestal op de site..

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_knipoog3.gif" alt="$">

De namen van het bruidspaar uit de link die Ozlady gaf zijn tijdens een huwelijk zonder de familienaam, dus Samuel Mozes en Gittele Jacob.

Besnijdenisboeken Groningen staan hier:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Groeten, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo medehobyisten,

Ik heb wel het een of ander gevonden, maar niet op de aangegeven sites. Ik tracht de resultaten te tonenmaar dat is mij niet gelupt

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Las net je nieuwe reactie.

Ben vandaag en morgen even druk, mocht een ander het niet oppakken, kijk ik er daarna naar.

Er hangt een mooie bijlage aan je reactie met de gegevens. Maar kan je toch wat specifieker aangeven, waar het je niet lukt en met welke gegevens?

Zoals bijvoorbeeld zoek een huwelijksakte van die en die.

Groeten, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Het betreft hoofdzakelijk de joodse huwelijken. Ik ben net op geneant geweest en de informatie van Emilevodb nagekeken. Daar komen een aantal huwelijksacten voorbij, die niet nader gedefinieerd zijn. kan je daar iets naders over vertellen. De sites die je mij aangaf kan ik niet goed in navigeren.

Spijkerboor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Nou ben de hele avond bezig geweest met kranten en andere zaken door te "worstelen" 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_laugh0.gif" alt="$"> en onderaan dit bericht als aanhangsel het aangepaste document Hogezand.

"I scratched the surface" zoals de Engelsen zo mooi zeggen. Zal kijken of ik komende week kans zie er meer aan te werken.

Al mijn aanpassingen en aanvullingen heb ik in het rood erbij gezet, en ook de naam van het document is aangepast naar Hogezand copy om geen overschrijvingen te veroorzaken met het origineel.

Ik stuur in een privé mail ene link naar de afbeeldingen en dergelijke.

groeten, Keren

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

allo Kéren,

at een klus is dat om al die kranten na te pluizen. Maar ik denk dat je precies weet onder welke rubrieken je dat moet zoeken.

Ik ga proberen mij daar ook in te oefenen. Grapje Wiet weet of ik het testament van Charles le Magne er vindt.

Met vriendelijke groet

Spijkerboor

de lente gaat weer beginnen op naar de "Spijkerboor"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...