Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Familie Carp- Hogezand


Spijkerboor

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Het volgende heb ik

Echtpaar Carp-Hoogezand

dochter Rozetta geb rond 1905 gehuwd voor 1930 vermoedelijk Soerabaja of Soemenep met Simon Allardusz van Schie geb Rotterdam 3-4-1903. Uit dat huwelijk 6 kinderen de 1e 19-2-1930 Soemenep, i Nieuw Zeeland overleden. Na de oorlog naar Nieuw Zeeland geèmigreerd Simon is in Nieuw Zeeland na de oorlog voor een 2e keer gehuwd.

Wie kan mij op weg helpen.

groet

Spijkerboor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Spijkerboor,

Ten eerste is het niet duidelijk wat je nu precies nog meer wil weten. Omdat je helemaal niets (!!!) over het "Carp-Hoogezand" echtpaar hebt gegeven, wil je daarom hun persoonlijke gegevens zoals voornamen, geb/ovl data etc, hun ouders? Of gaat het juist over hun mogelijke kinderen, kleinkinderen etc?

Zou je dit even heel duidelijk kunnen aangeven en als het inderdaad om (klein)kinderen gaat dan zouden de persoonlijke gegevens van dit "Carp-Hoogezand" echtpaar heel nuttig kunnen zijn voor deze zoektocht!!

Ten tweede, we beschouwen in Australia onze buur New Zealand inderdaad als een extra eilandengroep, maar zo zien de Kiwi's het zelf echt niet 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_grin0.gif" alt="default_grin0.gif">

Simon is dus niet naar New Zealand gegaan, maar naar een ander eiland namelijk Tasmania in Australia!!!

Simon van Schie geb 3-4-1903 te Rotterdam, mechanical engineer, Zoon van Allardus van Schie en Maria Katharina Visser

Eerste aankomst Australia 5 October 1951

#1 Gehuwd op 5/2/1929 te Malang Indonesia

    met Rozetta Theodora Louise Carp geb 19/2/10 Kudus Indonesia

    gescheiden op 24/Apr/1958 te Hobart  (TAS)

#2  Gehuwd op 13/6/1958 Sourabaya Indonesia (by Proxy)

    met Jeanne Hendryette MacGillavry  geb 28/Mar/17 Sourabaya Indonesia

    (dochter v Henry Robert Donald MacGillavry en Sari. zie ook:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

)

    Eerste aankomst Australie: 10/10/1957 (als “visitorâ€)

Er is in ieder geval een zoon geb 1950 naar Australia gegaan, maar hij lijkt nog in leven te kunnen zijn, dus wegens privacy hier niet bij gezet. Het zou kunnen zijn dat er ook nog een dochter geb 1928 en een zoon geb 1941 naar Australia zijn gegaan???

Sylvia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Beste Silvia,

Ik had eerlijk gezegd weinig hoop er op dat ik antwoord zou krijgen.

Mijn vriend, waarvoor ik deze kwartierstaat opzet is een zoon van Simon van Schie. Hij is j.l. dinsdag 80 jaar geworden en ik wordt het a.s. zondag. Ik had van hem het één en ander gehoord. Hij is met zijn zus Maria geb 19-2-1730 gelijke datum als haar moeder te Soemenep geboren en op Tasmanië overleden, in 1946 naar Nederland gekomen. Hij heeft de machinistenschool te Rotterdam gedaan en zij kinderverzorging aan de Charloise Lagedijk. Zoals je schrijft zijn er nog meer kinderen, zeker uit het 1e huwelijk. Dolf zei tegen mij dat de Familie Carp met de familie Hoog(e)zand geëngageerd was. Dus ik zoek het volledige gezin Carp en hun voorouders.

In ieder geval hartelijke dank voor deze informatie

Spijkerboor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Had je dit al gezien?:

Bron Burgerlijke stand - Huwelijk

Archieflocatie Noord-Hollands Archief

Algemeen Gemeente: Amsterdam

Soort akte: Huwelijksakte

Aktenummer: reg.3K;fol.38v

Datum: 18-11-1920

Bruidegom Willem Louis Theodor Carp

Leeftijd: 22

Geboorteplaats: Besito (Japara, Nederlands-Indië)

Bruid Zoë Jeanne Elisabeth Cornélie Maronier

Leeftijd: 19

Geboorteplaats: Salatiga (Semarang, Nederlands-Indië)

Vader bruidegom Adolph Willem Carp

Moeder bruidegom Wilhelmina Johanna Rozetta van Hogezand

Vader bruid Jan Wernard Maronier

Moeder bruid Zoë Cristine Reuter

Nadere informatie beroep Bg.:inspecteur bij de gemeentetelefoon

NB geboorte van Willem in huwelijksbijlagen:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Amsterdam - Archiefkaarten van Persoonskaarten (1939 - 1994)

[van] Hogezand, Wilhelmina Johanna Rosetta

geboortedatum:28-01-1874

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Onderzoek in de regeringsalmanak Ned Indie 1815-1942 en DVD IGV. Houdt er rekening mee dat er bij huwelijken en geboortes en overlijden geen ouders, relaties ed worden aangegeven.

19-10-1895 Adolff Willem Carp huwt met Wilhelmina Johanna Rosetta van Hogezand te Koedoes

24-12-1863 Adolff Willem Carp geboren te Bodjonegoro

10-07-1895 erkenning van Adolf Willem Carp te Boenjoewangi

10-07-1895 erkenning Willem Eduard Carp te Boenjoewangi

10-07-1895 erkenning Johanna Frederika Carp te Boenjoewangi

Er woont in 1863 een Willem Eduard Theodor Carp in Bodjonegoro. Ik heb geen huwelijk in Ned Indie kunnen vinden van Willem Eduard Theodor Carp, de mogelijke vader van Adolff Willem Carp

15-10-1889 Willem Eduard Theodor Carp huwt inlandsche christenvrouw Maria Paulina Kapila. in Poerwokerto

06-01-1897 Willem Eduard Thedoor Carp overlijdt in Djokjakarta

De adresboeken geven nog de volgede informatie:

1901 A.W. Carp machinist suikerfabriek Besito Koedoes

1915 A.W. Carp directeur ijsfabriek Darma te Soerabaja

1924 A.W. Carp klerk gemeente  Malang

1925 in adresboek wordt mevr W.J.R. van Hogezand aangeduid als weduwe

In 1934 komt haar naam niet meer voor.

Voor meer informatie over Ned Indie neem bv eens kontakt op met Stichting Indisch familie onderzoek (gevestigd in Den Haag bij gemeente-archief). Mogelijk hebben zij een familiedossier.  www.sifa.nl

Voor meerdere andere bronnen verwijs ik graag naar

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

  mvg-Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Zoeken met "a.w. carp" via

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

levert ook nog info op. In 1882 b.v. nam hij deel aan en slaagde voor het toelatings-examen voor de Kweekschool voor Machinisten. Verder o.a. vermelding op passagierslijsten en van het al genoemde huwelijk.

groeten van Jacqueline

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

BV Prinsengracht te Amsterdam:

voornaam - achternaam - geboortedatum - geboorteplaats - burgelijkestaat - geloof - beroep - ingekomen - vertrokken

Johanna Dorothea - Geselschap - 1774-10-11 - Wesel - Weduwe/naar - wh -  - 1790-00-00 - 1852-01-13

Willem Hendrik A. - Carp - 1807-12-16 - Amsterdam - Gehuwd - wh - makelaar -  - 

Sophia Theodora L.C. - Waal, de - 1814-06-12 - Sloten - Gehuwd - wh -  - 1816-00-00 - 

Louise Dorothee C. - Carp - 1834-02-13 - Amsterdam - Ongehuwd - wh -  -  - 

Wilhelmine Christina F. - Carp - 1837-11-02 - Amsterdam - Ongehuwd - wh -  -  - 

Willem Eduard T. - Carp - 1841-05-25 - Amsterdam - Ongehuwd - wh -  -  - 

Theodoor Adolph L. - Carp - 1847-03-24 - Amsterdam - Ongehuwd - wh -  -  - 

Gustaaf Alexander P. - Carp - 1850-12-15 - Amsterdam - Ongehuwd - wh -  -  - 

Adolph Eduard C. - Carp - 1852-10-04 - Amsterdam - Ongehuwd - wh -  -  - 

Op hetzelfde adres (de Carpen lijken dus niet onbemiddeld te zijn geweest):

Anna Maria Bruijn, de - dienstbode

Catharina Struiks - min

Cornelia Anthonia Bruijn, de - dienstbode

Maria Margaretha Gerrebrands - dienstbode

Sara Maria Bruijn, de - dienstbode

Christina Oversteeg - dienstbode

Sylvia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Silvia, Bart en Jaqueline,

Mijn hartelijke dank voor zoveel Informatie Dolf, mijn vriend wil nooit geen Adolf genoemd worden iv.m de associatie met Adolf Hitler,

Maar hij zal zonder meer vernoemd zijn naar Adolf Willem Carp. En bovendien komt daar de voornaam Rosetta en Hogezand weer naar voren.

Al met al hebben wij met elkaar weer een stap in de goede richting gegeven. Ik kan het weer verder uitwerken.

Allen hartelijk dank

Spijkerboor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Beste Kéren,

Mijn hartelijke dank voor het downloaden van de persoonskaart van Wilhelmina Johanna Rosetta van Hogezand.

Amsterdam is voor mij een crime, niet gebruiksvriendelijk. Ik heb wel getracht de geboorteakte van haar vader bovenwater te krijgen, maar dat is niet gelukt. Bij Genver was die niet aanwezig op de datum 4-5-1841 Asd. Ik zal ook de passagierslijsten op Indonesie tussen  1857 en 1874 nazien.

Groet

Spijkerboor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

De geboorte akte is wel aanwezig. Houdt er echter rekening mee dat de datums die o.m. in de 1 en  10 jarentafels staan aktedatum zijn.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

En gebruik altijd de kolom geindexeerd.

Wat de klantonvriendelijkheid van de site van stadsarchief Amsterdam betreft ben ik het niet met je eens. Ik vind de pagina indexen zeer overzichtelijk en heel goed te doorzoeken. Ook de handleiding bij elk onderdeel van de indexen zijn helder. Of bedoel je dat je moet betalen om iets te downloaden?

mvg-Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap wel dat je er soms kan verdwalen op de Amsterdamse archief site, Spijkerboor.

We zijn niet allemaal digi-geniën 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_laugh0.gif" alt="$">

Ben ik ook niet, maar ik heb wel veel ervaring opgedaan met deze site.

Mocht je nog eens met iets zitten, dan hoor ik het wel van je en help ik je verder.

Bart heeft in ieder geval de geboorteakte voor je boven tafel gehaald!

groeten, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Hij is j.l. dinsdag 80 jaar geworden en ik wordt het a.s. zondag.

Een hele fijne verjaardag toegewenst.

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_bloemen.gif" alt="b--">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Wat stadsarchief Amsterdam betreft heeft Bart gelijk. Betalen. Terwijl de andere steden dat niet hebben. Daar kan men lang genoeg over uitwijden, men komt toch niet tot een compromis.

Al met al was mijn verjaardag zeer geslaagd. 66 personen. Di was even tussendoor.

Nu het volgende Genver heeft van Amsterdam slechts de huwelijken vanaf 1838. In de huwelijkse bijdragen is het lastig zoeken of heeft het ook een zoekfunctie. Ik zoek een huwelijk van

Wolf Samuel van Hogezand trouwt te Amsterdam op 8-6-1826 met Elisabeth Swaab. Wolf is van 1803 en Elisabet van 1807. Wie kan er helpen?

Spijkerboor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo,

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

geeft een ander datum nml 8-02-1826

via genver zijn huwelijken wel te vinden.

Groet, Bram

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Amsterdam:  Familysearch (via Genver) heeft huwelijken vanaf 1811.

Het zoeken in de huwelijksbijlagen is via genver niet onoverkomelijk. Maar net als in een echt archief kost het wat tijd. Zoek eerst de huwelijksakte op via de 10 jaren tafel. Ga daarna naar huwelijken. Kies daar geindexeerd. Voor februari 1826 zijn er mogelijk gebruikte registers namelijk 1 en 2.  Bram was zo vriendelijk de huwelijksakte al voor je op te zoeken. Het blijkt dat deze akte komt uit register 1 en dat de akte staat aan de achterzijde van pagina 27.

Ga dan naar huwelijksbijlagen. Kies weer geindexeerd. Je zoekt naar register 1 van 1826 en naar pagina 27vo. A; je ziet nu dat jouw huwelijksbijlagen voorkomen in het stukje film van 3215/3861. Indien je dit aanklikt moet je met kleine stapjes een stukje verder zoeken Op plaatje 3404 is in ieder geval een van de bijlages. Daanra kun je verder bladeren. Succes. Als je geen gebruik maakt van de optie geindexeerd kun je verschrikkelijk lang blijven zoeken. Maar gelukkig zijn er veel vrijwilligers geweest die dit toegankelijk hebben gemaakt.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

mvg-Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Bram,

Sommige mensen kunnen toveren. Ik heb dat nooit geleerd. Ik ben blij dat ik dit in beeld kan brengen.

Maar in ieder geval mijn hartelijke dank hiervoor. Dat geldt ook voor de moderator

Groet

Spijkerboor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Spijkerboor, ik vind het heel knap dat je al met dit forum kan omgaan, hoor!! Als je 80 jaar bent komt het niet zo aanwaaien al die digitale nieuwigheden. Trouwens ook niet bij een 'jong broekie' zoals ik.

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_laugh0.gif" alt="$">

Ben daarom maar even voor je op zoek gegaan naar de huwelijkse bijlagen van dit huwelijk. Dat is vaak een bron aan gegevens.

Ze staan op mijn computer, en ik zal ze online zetten voor je.

Groeten, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Mogelijk is mijn bericht nog niet duidelijk genoeg geweest. Ik heb de link naar de huwelijks bijlagen in mijn vorige bericht geplaatst. Dus dat opzoeken is/was m.i niet meer nodig.

mvg-Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bart,

Eerlijk gezegd heb ik je bericht niet gelezen. En inderdaad opnieuw gezocht...beetje dom heet dat.

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_grin0.gif" alt="default_grin0.gif">

Voor Spijkerboor is het wel prettig dat hij de bestanden zo kan downloaden nu, dus het is niet helemaal tevergeefs.

Groeten, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo lieve enthousiastelingen,

Ik heb jullie aanwijzigingen opgevolgd, met  ook het proberen te downloaden. Ik ga kijken of het mij gelukt is, anders heb ik nog de printversie.

Sommige van mijn leeftijdsgenoten hebben aan dit soort werk een hekel. Ze kennen het niet en ze kunnen er niet mee omgaan. En ik leer nog steeds.

Groet

Spijkerboor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Bart,

Ik heb een aanvullende vraag met betrekking tot de indeling in register 1: 27v.

Register 1 is duidelijk, maar blad 27 niet, hoe kom je aan deze gegevens?

Groet,

Bram

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hoi Bram,

Ik heb jouw link naar de huwelijksakte geopend. Omdat er geen aktenummers gebruikt worden maar paginanummers moet je kijken in de hoek rechts boven (in dit geval is dat de akte rechts naast die van Hogezand). Je ziet pagina 28. De standaardpaginanummering is 28 en de achterzijde is 28vo. De akte Hogezand is dus de achterzijde van pagina 27 (=27vo). En met dze aanduiding in combinatie met het registernummer kun je de bijlagen opzoeken.

Hopelijk ben ik duidelijk genoeg geweest. Zo niet, meld het even.

mvg-Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo harde medewerkers,

Met alle tips die ik gekregen heb, ben ik al aardig gevorderd. Er komen nu knelpunten zoals het huwelijk van Jan Willem Carp rond 1800 met Johanna Dorothea Geselschap, Moses Samuel Cohen voor 1800 met Geertje Jacob Nathan, Paulus de Waal rond 1800 met Louise Maria Frederique Geselschap geb Wesel, en Jan Hendrik Carp rond 1750 met Maria Sophia Caspers Kuijt.

Zijn de huwelijken in Amsterdam voor 1811 ook on line?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

De huwelijken  gesloten vòòr 1811 in Amsterdam (ondertrouwregisters)  zijn nog niet on-line te raadplegen. Het is de bedoeling dat ze binnenkort (.... maanden) wel beschikbaar komen.

De doopregisters zijn wel on-line via de site van het stadsarchief te raadplegen.

mvg-Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Netherlands Marriages, 1565-1892

Groom's Name: Jan Hendrik Carp

Bride's Name: Maria Sophia Kuijt

Marriage Date: 22 Oct 1752

Marriage Place: Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands

Sylvia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Is het bekend dat Geertje Jacob Nathan ook onder de namen Gietle Jacob Sobernheim, en Judic Jacob Nathan is gegaan?

zie:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Sylvia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

De site waarnaar Ozlady verwijst is een heel interessante voor o.m het zoeken naar Joodse voorouders.

De homepage van de site

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Maar misschien kende je die allang.

Voor het opsporen van de voorouders als je de huwelijken van rond 1800 niet hebt kan het soms helpen om te zoeken naar hun overlijdensaktes. (helaas ook weer via www.genver.nl)

Je kunt controleren of sommige va de gezochte mensen oud zijn geworden en nog in Amsterdam woonden door gebruik te maken van de site va Dave Verdooner die het oude bevolkingsregister van Amsterdam rond 1852 bevat

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

en kies to the database.

mvg-Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...