Auteur Topic: Stamboom in HTML maken  (gelezen 2448 keer)

Offline Monique_S

• Stamboom Venerius
  • forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stamboom in HTML maken
« Reactie #15 Gepost op: 21 apr 2012, 08:33 »
Zijn er hier personen die hun Stamboom ook zelf in HTML gebouwd hebben en mij wat tips kunnen geven

Ik heb mijn bevindingen zelf in een website gezet, middels het gratis te downloaden programma NetObjects Fusion.
Het is echter geen genealogie software, maar puur software om websites te maken.
En het werkt volgens WYSIWYG.

Ik heb diverse software uitgeprobeerd om vanuit een GEDCOM bestand html pagina's te genereren, maar steeds miste ik iets wat ik voor ogen had. Het nadeel is, dat je wel alles zelf (binnen de software vrij eenvoudig) moet linken. Het voordeel vind ik, dat ik het precies kan maken zoals ik het graag wil.

http://home.deds.nl/~venerius-stamboom/html/joannes_venerius.html

Groeten, Monique

« Laatst bewerkt op: 21 apr 2012, 08:35 door Monique_S »

Offline Ludmilla

• forumlid
    • mijn-genea
« Reactie #16 Gepost op: 21 apr 2012, 12:36 »
Ik moet zeggen dat het er heel erg mooi uitziet. Netjes, simpel, duidelijk.
Bij het doorklikken naar kinderen, blijf je in de linkerkolommen ook overzicht houden tussen broers/zussen en kinderen. Ook met de documenten er in krijg je een compleet overzicht.
Vanuit welk programma heb je een gedcom gemaakt, of maakt dat niet uit?
Is dat inclusief de documenten, of moet je naderhand veel toevoegen?
Hoe gaat het met updates; verwerk je die vanuit een nieuw gedcom in te voeren of handmatig op de website?
In het programma Aldfaer staan 60.000 personen, basis is de naam Van Santen en Van Zanten, er zijn diverse takken, hun aangetrouwden zijn ver uitgewerkt en daarmee de grootste verzameling van Nederland. Bijzonder zijn de Utrechtse Hoveniers geslachten. Promotie van de hobby staat bovenaan de lijst.

Offline Monique_S

• Stamboom Venerius
  • forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 21 apr 2012, 22:12 »
Dank je voor de complimenten. De basis staat in myheritage, maar dat doet er eigenlijk niet toe.
Eigenlijk is alles handmatig opgezet. Dat is op zich wel wat werk, maar ik had in mijn hoofd hoe ik het eruit wou laten zien. En ik heb (nog) geen stamboom software gevonden die deed wat ik wou.
Heb ik een update (foto, document, een nieuwe ouder) tsja dan werk ik het nu wel op 2 plaatsen bij. 
Myheritage zie ik als mijn archief op mijn pc, de website om te publiceren op het net.

Gr. Monique